RATTAN NOBLESSE S.R.L., persoana juridică romană, înregistrată la Registrul Comerţului sub nr. J23/7660/2023, C.U.I. RO39417942, asigură, garantează
şi declară pe propria răspundere, conform prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 1022/2002 privind regimul produselor şi serviciilor care pot pune
în pericol viaţa, sănătatea, securitatea muncii, protecţia mediului, că produsele menţionate în factură-comandă, nu pun în pericol viaţa, sănătatea, securitatea muncii

Cap. I. Condiţii de acordare a garanţiei

– Termenul de garanţie pentru mobilier, este de 2 (doi) ani, iar în această categorie intra: balansoare suspendate şi balansoare cu suport, fotolii, canapele, colţare, mese dining, măsuţe pentru cafea, taburete, ansambluri modulare, paturi, baldachine, hamace, şezlonguri, toate împletite cu şnur din ratan ori realizate doar cu structură metalică. Termenul este calculat de la data semnării procesului-verbal de recepţie de către cumparator ori din momentul în care produsul a fost predat firmei de curierat. Perioada de garantie se prelungeşte cu perioada în care produsul a stat în reparaţie.

– Termenul de garanţie poate fi prelungit, până la 4 ani. Pentru a beneficia de garanţie extinsă, în momentul plasării comenzii, se achită acest serviciu, contravaloarea lui reprezintă un procent de 5%/an, din valoarea produsului.

– Termenul de garanţie pentru mobilierul realizat cu umplutură din bile (perle) de polistiren, expandat, este de 1 an.
– Termenul de garanţie pentru accesorii, este de 1 an, iar în această categorie intră: perne, saltele, huse, lanţuri, picioare plastic, arcuri, sfoară, capace.
– Termenul de garanţie pentru produsele recondiţionare este 2 ani – produse care au fost realizate în fabrica Rattan Noblesse.
– Termenul de garantie pentru produsele recondiţionare, nerealizate în fabrica Rattan Noblesse, este de 1 an.
– În situatia în care unei piese de mobilier i se înlocuiesc doar anumite repere (ex.: o rotiţă,  balama, arc, etc.) dar piesa ca atare nu este înlocuită, se prelungeste perioada de garanţie cu perioada în care produsul a stat în reparaţie.
– Garanţia asigură repararea produsului, fără nici un cost suplimentar pentru cumpărător, cu condiţia respectării instrucţiunilor din prezentul certificat de garanţie.
Garanţia este acordată pentru produse ce vor fi folosite în mod obişnuit şi în condiţii normale, în scopul pentru care au fost fabricate, ţinând cont de faptul că aceste produse se vor uza de-a lungul anilor, în conditii normale de folosire în limite normale de umiditate relativă a aerului, 50-70 % şi temperatură de 10-30 grade Celsius.

Cap II. Condiţii care nu sunt acoperite de garanţie

– Uzura normală a produsului, ţinând cont de durata medie de utilizare a acestuia, care include tasarea sau întinderea şnurului sau a materialului de acoperire, măţuirea materialelor în timp, în limite normale, ca urmare a uzurii, sunt acceptate şi nu sunt considerate defecte;
– Apariţia unor defecte (rupere, zgârieturi) după recepţia produsului, ca urmare a serviciilor de: manipulare, transport, montaj şi instalare, executate de cumparator sau de terţi;
– Defecţiunile cauzate de umiditate sau din cauza intemperiilor, unor calamităţi, contaminării cu lichide, substanţe chimice sau cu efect distructiv;
– Părţi componente incendiate, inundate, deteriorate, furate;
– Migrarea culorii de pe un obiect (obiecte de îmbrăcăminte sau marochinărie) care a intrat în contact cu produsul deteriorat (huse, şnurul din ratan alb)
– Defecte ce apar ca umare a condiţiilor improprii de depozitare, ori vopsirea produsului de către cumparator sau a intervenţiei cumpărătorului asupra mobilierului cu substante de lăcuire/vopsire;
– Găurirea, lipirea pe produs a altor repere sau materiale;
– Ruperea sau zgârierea ca urmare a lovirii/manipulării defectuoase de către cumpărător;
– Defecte apărute ca urmare a umidităţii, curăţării cu produse de curăţare neadecvate, condiţiilor improprii de utilizare a produselor, altele decât cele pentru care produsul a fost proiectat, testat şi fabricat;
– Intervenția, repararea sau modificarea produsului;
– În cazul în care produsul a fost amplasat în aer liber, expus la apă sau depozitat în mediu cu umiditate crescută, în spaţii cu igrasie, mucegai, expus la o sursă de căldură (aeroterme, calorifere, reşouri, şeminee, sobe, etc) sau de lumină puternică;
– În cazul accidentelor consecvente sau întâmplătoare;
– În cazul în care produsul a fost utilizat in alte scopuri, ori de către persoane cu o greutate mai mare, decat cea suportată, de produs şi specificată la art IV;
– În caz de furt, folosirea produsului în regim industrial (fără a se specifica vânzătorului acest lucru), în scop profesional, în locuri publice sau caz de revânzare;
Principalele instrucţiuni de folosire, sunt cele de mai jos:

Dacă asamblarea produsului nu se realizează de către echipa autorizată RATTAN NOBLESSE sau produsul nu necesită asamblare, dezambalaţi cu grijă, fără a folosi obiecte tăioase sau ascuţite, evitaţi tăierea sau zgârierea materialelor, în orice ocazie. ATENŢIE – produsele sunt ambalate în folie stretch, carton şi din nou folie stretch, ceea ce duce usor la tăierea şnurului din ratan, în cazul in care veţi folosi un obiect ascuţit la ruperea ambalajului (produsul este prins în folie)
– După dezambalarea produsului, verificaţi dacă este complet, nu lipsesc componente sau accesorii, apoi eliminaţi elementele de ambalare (carton, folie, etc.);
Utilizaţi/depozitaţi produsul în încăperi cu temperatură normală (între 15- 30 grade Celsius), departe de pereţii cu igrasie, mucegai, infiltratii sau sursele de căldură sau lumină puternice, în condiţii de umiditate normale (50-60% umiditate), fără dăunători;
Aşezaţi produsul pe suprafeţe plane, atât în timpul folosirii cât şi în timpul utilizări;
Nu aşezaţi direct pe suprafaţa produsului obiecte fierbinţi, umede, lipicioase, murdare sau care pot produce zgârieturi sau deteriorări;
– Praful de pe mobilier se va şterge numai cu o cârpă moale umedă;
– Manipularea corpurilor de peste 15 kg se va face de către cel puţin 2 adulţi şi se vor folosi accesorii specifice de mutat mobila, pentru a nu deteriora picioarele mobilierului;
– Nu folosiţi produsele în alte scopuri decât cele pentru care au fost proiectate;
– Nu săriţi pe mobilier, saltele, canapele, paturi; nu plasaţi saltele pe cadre de pat cu margini ascuţite;
– Nu folosiţi produse de curăţare care conţin solvenţi chimici sau alcool, (orice soluţie specială trebuie încercată întai pe o suprafaţă mică, ascunsă);
– Nu expuneţi saltelele la radiaţii solare sau surse de lumină directe pentru a evita decolorarea materialului huselor;
– Nu acoperiţi piesele de mobilier cu material plastic (folie), protejarea se face DOAR CU PRELATE.
– În lipsa unor instrucţiuni contrare de pe produs, husele detaşabile se pot spăla la o temperatură de maxim 30 C, nu se utilizează înălbitor, nu se foloseşte fierul de calcat, nu se curăţă uscat, nu se curăţă chimic, nu se stoarce prin centrifugare;
– Saltelele din burete se vor întoarce lunar de pe o parte pe alta;
– Este interzis ca saltelele să fie rulate, împăturite, introduse într-un cadru mai mic ca dimensiune, spălate, uscate cu uscătorul electric;
– Este interzisă folosirea saltelei ca “masă de călcat” şi a se sări pe saltea;
– Este interzisă folosirea braţelor canapelelor şi fotoliilor pentru şedere, acest lucru putând duce la deteriorarea şnurului din ratan, prin presare;
– Nu curăţaţi piesele de mobilier (cu structură din oţel), cu jet de apă, în timp, acest lucru duce la apariţia ruginii, prin structura vopsită;
– Pentru o mai bună rezistenţă a împletiturii de şezut şi spătar, recomandăm utilizarea pieselor de mobilier (canapele, fotolii, etc) împreună cu saltelele/pernele, de şezut şi spatar.
– Nu recomandăm alegerea şnurului din ratan, de nuanţă neagră, pentru piesele expuse direct razelor solare. Şnurul se dilaţă şi se întinde, astfel împletitura se poate lăsa foarte uşor.
– Nerespectarea prezentelor instrucţiuni duce la pierderea garanţiei.

Cap. III. Drepturile cumpărătorului şi răspunderea vânzătorului

– Răspunderea vânzătorului este angajată dacă lipsa de conformitate a produsului apare într-un termen de 3 zile de la momentul primirii produsului, şi este calculat de la data semnării awb-ului de catre cumparator şi dacă acesta îl informează pe vânzător despre aparitia lipsei de conformitate pe care a constatat-o.
– În cazul apariţiei unor eventuale defecte, cumpărătorul va putea formula reclamaţie. Aceasta va fi însoţită de factura fiscală şi Certificatul de garanţie şi se va depune şi înregistra pe adresa de email: admin@rattan-noblesse.ro. În cazul constatarii unor lipsuri din colet (a unor componente), cumpărătorul trebuie să anunte lipsa lor, înainte de începerea montajului şi să păstreze ambalajul, etichetele şi conţinutul coletului în starea în care le-a primit, în vederea verificării şi remedierii.

ATENTIE – la de recepţia produsului (livrat de către firma de curierat sau transportator), clientul are obligaţia de a verfica atent ambalajul, pentru ca acesta să nu fie deteriorat. În cazul deteriorării, să semnaleze problema, agentului firmei de curierat. Înainte de livrarea comenzii, din fabrica Rattan Noblesse, produsele sunt fotografiate, din mai multe unghiuri, pentru a se vedea modul în care sunt realizate şi felul în care ies din fabrică, înainte de ambalare. Orice deteriorare survenită la transport, nu intră în sarcina Rattan Noblesse. (au fost cazuri în care şnurul din ratan a fost presat ori agăţat la colţuri). Vom face tot posibilul să remediem situaţiile care apar la transport, astfel încât să nu aveţi un produs nou, deja deteriorat, însă, nu ne asumăm răspunderea pentru coletele livrate prin curier sau alţi transportatori – nici unul, curier sau transportator, NU ESTE proprietatea Rattan Noblesse!

– În cazul lipsei conformitatii, cumparatorul are dreptul de a solicita vânzătorului repararea produsului. Produsul va fi trimis către fabrica Rattan Noblesse, ambalat, în ambalajul original, pe cheltuiala cumpărătorului, pentru constatarea deficienţelor şi reparaţiei.

– Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi facuta în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, de cumpărător şi vânzător. Perioada de timp stabilită nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. Perioada menţionată este valabilă strict pentru produsele de mobilier realizate şi nu include accesoriile. Realizarea şi implicit livrarea acestora, ţine de producator (de livrarea şi executarea huselor, de debitarea şi livrarea buretelui, etc).

– Cumpărătorul nu este îndreptăţit să solicite rezoluţiunea contractului dacă lipsa de conformitate este minoră. Stabilirea neconformitatii şi a gradului de gravitate a acesteia se face conform prevederilor standardelor nationale SR ISO 3951/2009 şi ale altor acte normative referitoare la neconformităţi.
– Cumpărătorul este de acord cu faptul că:

  • produsele fabricate manual, nu pot fi fabricate identic;
  • produsele din lemn masiv pot prezenta mici crăpături sau noduri în funţie de natura lemnului sau pot apărea, în timp, mici crăpături în funcţie de condiţiile de temperatură şi umiditate în care sunt păstrate produsele şi, ca atare, acestea nu sunt considerate defecte de calitate.
  • Nuanţele reale, ale huselor diferă de nuanţele din magazinul online.
  • Nuanţa reală a şnurului din ratan poate diferi de nuanţa imaginilor din magazinul online (ex: snurul RN 02, imitaţie lemn, poate avea 3 nuanţe diferite, în funcţie de lumina şi restul obiectelor din interior sau exterior (draperii, alte piese de mobilier, etc.).

– După semnarea P.V. de receptie/awb-ului, cumpărătorul nu mai poate invoca deficienţe calitative sau cantitative ale produsului (în afara viciilor ascunse, confirmate prin expertiză tehnică de către un serviciu specilalizat). Spargerea produselor sau a componentelor fragile, zgârierea produselor, ulterior efectuării recepţiei, sunt riscuri asumate de cumparator.

Cap. IV. Dispoziţii finale

Cumpărătorul a luat cunoştinţă de recomandarea vânzătorului privind numărul de kilograme pentru diferite tipuri de mobilier, astfel:
– Balansoar suspendat, pentru o persoană, greutate suportată 130 kg – 140 kg cu condiţia folosirii unui sistem de prindere care să tină greutatea, produsului, a utilizatorului şi balansul. (recomandăm sisteme de prindere care să susţină 250 kg.
– Balansoar cu suport – 110 kg
– Balansoare pentru două sau trei persoane, greutate suportată 220 kg
– Scaune – greutate suportată 120 kg
– Fotolii – greutate suportată 170 kg
– Canapele – greutate suportată 250-300 kg
– Baldachine, paturi – greutate suportată 300 kg
– Paturi suspendate – greutate suportată – 250 kg, cu condiţia folosirii unui sistem de prindere care sa tină greutatea atât a produsului, a utilizatorului, cât şi balansul. (recomandăm sisteme de prindere – 2 bucăţi care să sustină câte 250 kg, fiecare)

– Şezlonguri – greutate suportată 130 kg – 140 kg, în funcţie de model

Rattan Noblesse nu îşi asumă răspundererea pentru modul în care sunt alese şi montate sistemele de prindere în tavan. Noi facem recomandările în privinţa sistemelor, însă nu avem cunoştinţe privind zidăria ori locul în care se vor monta acestea.
– În acceptiunea părtilor, orice notificare adresată de una dintre părţi celeilalte, este valabil îndeplinită dacă va fi transmisă în scris la adresa prevăzuta în partea introductivă a facturii.

– Orice eveniment imprevizibil şi inevitabil, independent de voinţa părţilor, care împiedică în parte sau în totalitate îndeplinirea obligaţiilor contractuale, va fi considerat ca un caz de forţă majoră.